
Mediul online este plin de capcane, iar tentativele de fraudă și atacurile de phishing sunt în continuă creștere. Răufăcătorii folosesc metode variate: e-mailuri, conturi false pe rețelele sociale, informații eronate, mesaje deceptive, coduri etc.
Scopul lor: B A N I I
Fiți prudenți! Nu dați click! Puneți-vă semne de întrebare, informați-vă și nu vă grăbiți să le ,,deschideți” ușa!
Rețineți că un câștig rapid, printr-o investiție, nu este realizabil! Nu putem deveni bogați peste noapte! Analizați cu atenție mesajul primit!
Știți cine ar trebui să aibă informațiile legate de cardul vostru, utilizator, parolă, one-time password sau alte credențiale? V O I ! Nu le trimiteți nimănui!
Dacă primești un link și ți se cere să descarci o aplicație, șterge mesajul! Nu descărca aplicații!
Vi s-a solicitat de la bancă parola sau datele cardului? Banca nu vă cere NICIODATĂ date confidențiale – telefonic, prin SMS, e-mail etc!
Apare din nou comunicarea de la bancă pentru date personale? Vă cer transferuri de bani într-un anumit cont? Vor să descărcați fișiere online? V-au spus că trebuie să accesați un link pentru „deblocarea” contului? Vă solicită informații de acces pentru aplicațiile bancare? Vă promit o soluționare rapidă a unei probleme?
Răspunsul băncii este: Nu, noi nu vă sunăm și nu vă scriem mesaje pentru a vă cere aceste lucruri!
Fiți atenți!, recomandă Biroul de presă al IPJ Alba.