Din oras

IPJ Alba, avertisment în legătură cu o nouă tentativă de fraudă

Cum vă protejați?

  • Citiți cu atenție mesajul și nu vă grăbiți să acționați!
  • Nu accesați linkuri din mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a proveni de la prieteni sau cunoștințe!
  • Evitați accesarea linkurilor suspecte, a celor din mesajele nesolicitate sau a celor din surse necunoscute, deoarece acestea ar putea conduce către site-uri malware sau ar putea fi utilizate pentru phishing.
  • Nu introduceți coduri!
  • Nu transferați bani în conturi suspecte!
  • Dacă primiți un mesaj suspect de la un prieten, contactați-l printr-un alt canal (de exemplu, telefonic) pentru a verifica autenticitatea solicitării.
  • Dacă ați fost victima unei astfel de fraude sau ați observat activități suspecte, contactați imediat autoritățile competente și sesizați incidentul.
  • Educați-vă și educați-i pe alții. Informați-vă despre tehnicile de fraudă și tacticile utilizate de autorii infracțiunilor informatice și fiți mereu vigilenți în mediul online. De asemenea, discutați cu familia și prietenii despre aceste tipuri de fraude pentru a-i ajuta să se protejeze.
  • Folosiți autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate conturilor voastre online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de a vă conecta.
  • Fiți la curent cu cele mai recente amenințări cibernetice și cu modalitățile de protejare împotriva acestora!

Fiți vigilenți! Protejați-vă conturile!

Ce să faceți dacă ați fost victima unui atac:

  • Dacă aveți în continuare acces la cont, accesați secțiunea Settings (Setări/Configurări), apoi selectați ‘Linked Accounts’ (Dispozitive asociate) și eliminați din listă dispozitivele necunoscute, apoi activați autentificarea în doi pași (2FA), dacă nu ați făcut-o deja.
  • În cazul în care nu mai aveți acces la cont, va fi necesară contactarea Centrului de Ajutor pentru a face pașii necesari recuperării contului. Echipa Directoratului Național de Securitate Cibernetică a pus la dispoziție publicului larg și un ghid dedicat securizării și recuperării principalelor conturi social media, pe care îl puteți accesa și descărca de pe site-ul dnsc.ro:
  • Contactați imediat banca dumneavoastră, în cazul în care ați furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs sau dacă ați efectuat o plată către atacatori.
  • Notificați pe căi diferite persoana a cărei identitate este folosită pentru a ajuta la soluționarea cât mai rapidă a confuziei generate de fraudă.
  • Imediat ce v-ați recuperat accesul la cont, trimiteți un mesaj persoanelor care au primit mesaje nesolicitate din partea atacatorilor din contul dvs, pentru a evita să cadă la rândul lor în capcană.
  • Contribuiți la propagarea informațiilor de conștientizare în acest caz! Cu cât mai mulți utilizatori sunt informați despre acest scenariu de atac, cu atât mai mic va fi numărul de potențiale victime!
  • Raportați incidentul către DNSC (prin platforma PNRISC sau la telefon 1911) și către Poliția Română (petiții@politiaromana.ro) în cazul în care ați suferit pagube financiare.
  • Antrenați-vă pentru a evita principalele amenințări din mediul online pe site-ul proiectului național de conștientizare sigurantaonline.ro.