Din oras

Amenzi de 49.000 de lei, aplicate de ITM Alba firmelor din județ

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 10.06.2025-13.06.2025, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 31

Număr de salariați ai angajatorilor controlați:1504

Din care – femei : 812

Număr deficienţe constatate:76

Nr.sanctiuni aplicate angajatorilor:7

–         6 amenzi- 49.000 lei (din care 2 amenzi de 40000 lei pentru muncă nedeclarată, 2 persoane fără forme legale de angajare)

–         1 avertisment

Principalele deficienţe constatate în controale:

       nu se evidențiază corect timpul lucrat;

       primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea in formă scrisă a contractelor individuale de muncă;

       nu au fost aduse la îndeplinire măsurile obligatorii dispuse în controalele anterioare;

       nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;

       contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;

       nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;

       neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;

       neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;

       nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;

       dosarele personale sunt incomplete;

       nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;

       nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;

       În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate: 16

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  : 40

Angajatori sancționați:6

Nr. sancţiuni aplicate: 7

– 7 avertismente

Nr. actiuni de constientizare angajatori:1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

       Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.

       Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.

       Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.

       Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.

       Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.

       Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.

       Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.